ผู้เรียนศึกษาหลักการและทฤษฎีที่รองรับการตัดสินใจเชิงกลยุทธ์ทางการตลาด ซึ่งครอบคลุมถึงการวิเคราะห์ความสามารถในการแข่งขัน การจัดสรรทรัพยากร การวางแผนเชิงกลยุทธ์ทางการตลาด การเข้าสู่ตลาดหรือออกจากตลาด การจัดการความเสี่ยงของการวางแผนทางการตลาด การบริหารลูกค้าและพัฒนาลูกค้าสัมพันธ์ โดยใช้เครื่องมือทางการตลาดรูปแบบปรกติและรูปแบบดิจิทัล

                 The primary objective of this course is to introduce students to the concepts and theories underlying strategic marketing decision, specifically on competitive analysis, resources management, strategic marketing planning, market entry and existing, marketing risk management, and customer relationship management.Traditional marketing and digital marketing tools are employed.