ส่งเสริมให้นักศึกษาได้ทราบถึงแนวทางในการดำเนินธุรกิจตามรูปแบบนานาชาติหรือภูมิภาคเอเซีย โดยเฉพาะอย่างยิ่งด้านการนำเข้าส่งออกสินค้า และการเข้าสู่ตลาดต่างประเทศรูปแบบอื่นๆ เช่น การลงทุนทางตรง การจ้างแบบเหมา (เทินคีย์) การขาย/ใช้ใช้สิทธิทางปัญญา การรับจ้างบริหาร ภายใต้บริบทการเปลี่ยนแปลงของเทคโนโลยีและนวัตรกรรม ความท้าทายของตลาดใหม่และการเข้าตลาดใหม่ การเปลี่ยนแปลงของเทคโนโลยีและนวัตรกรรม เศรษฐกิจ สังคมและสิ่งแวดล้อมของประเทศปลายทาง การหาพันธมิตรทางธุรกิจและการสร้างความร่วมมือทางสังคม การกำหนดกลยุทธ์และการจัดการทีมแบบซับซ้อน การเรียนรู้แนวทางใหม่ในการปรับโครงสร้างองค์กรให้เหมาะสมกับธุรกิจ และการจัดการความเสี่ยง
This course offers a comprehensive overview of global and regional business strategies, with a special emphasis on navigating international trade dynamics, including import-export practices and market penetration strategies. It covers diverse topics such as direct investment, turnkey project, utilization of intellectual property rights (i.e. patent and franchising), adapting to technological and market shifts, addressing the challenges of entering new markets, understanding socio-economic and environmental factors in target countries, fostering business partnerships and social collaboration, devising complex team management strategies, exploring innovative organizational restructuring approaches tailored to business needs, and implementing effective risk management strategies.
- Teacher: Admin User